גג רעפים או גג בטון

גג רעפים או גג בטון?

כשמביטים עליהם מבחוץ, אפשר למיין את הבתים הפרטיים לשני סוגים: בתים פרטיים בעלי גג בטון או בתים פרטיים בעלי גג רעפים. בתים בעלי גג בטון יהיו בעלי מראה מרובע ומיושר יותר ויש הטוענים גם המודרני יותר, בעוד בתים בעלי גג רעפים יהיו בעלי מראה כפרי קלאסי ויש הטוענים גם היוקרתי יותר. מה שלא רבים יודעים הוא ששני סוגי הגגות האלה הם לאו דווקא סוגים תחליפיים ולכן השאלה היא לא תמיד גג רעפים או גג בטון. למה אנחנו מתכוונים ולמי זה רלוונטי? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

גג רעפים או גג בטון – מה נכון לכם?

ובכן, במהותה, שאלה זו מתייחסת בעצם לשאלה האם אתם רוצים גג מיושר ללא שיפוע וללא רעפים או שאתם רוצים גג רעפים במראה הקלאסי המשופע שלו. התשובה לשאלה הזאת היא כמובן סובייקטיבית לחלוטין ותלויה מאוד באופן בו אתם מדמיינים את בית החלומות שלכם. בעלי בתים פרטיים רבים בוחרים לוותר על גג הרעפים ולשמר מראה נקי ומודרני, בעוד אחרים לא יכולים להיכנס לבית ללא מראה הרעפים האדומים שמעניקים לבית הרבה אופי, ובדגמים מסוימים גם הרבה יוקרה. אחרי שאמרנו את זה, כדאי לקחת בחשבון גם שיקולים פונקציונליים בבחירת גג רעפים או גג בטון. גג בטון הוא גג מיושר שמחייב איטום גג בכל מספר שנים. גג בטון מהווה גם שכבת ההגנה היחידה מפני האקלים בחוץ ומפני פגעי מזג האוויר. לעומת זאת, גג רעפים נהנה מיכולת ניקוז נהדרת ולכן זקוק לתחזוקה מעטה הרבה יותר וגם מעניק שכבת הגנה נוספת, גם של איטום אבל בעיקר של בידוד מפני חום וקור חיצוניים.

מודל גג הרעפים המנצח – גם בטון וגם רעפים

כפי שאמרנו בהתחלה, השאלה גג רעפים או גג בטון היא לא תמיד השאלה הנכונה וכעת גם נסביר מדוע. במידה והחלטתם לבנות גג רעפים, זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על תקרת הבטון. בניית גג רעפים אפשרית אמנם במודל של גג אגדים בעל קונסטרוקציית עץ עליה מונחים הרעפים ותקרת גבס מבודדת שמפרידה את הגג מחלל הפנים. יחד עם זאת, זהו מודל בנייה מיושן למדי, שתתקשו למצוא עליו המלצות. המודל השכיח והמתקדם יותר הוא זה של תקרת בטון יצוקה עליה בונים גג רעפים באמצעות עמודי תמך וקורות. מודל זה מעניק לכם שכבת איטום כפולה, שכבת בידוד יוצאת דופן, שתעניק לכם אווירה ממוזגת בתוך הבית לאורך כל השנה וכמובן חוזק מבני רב מאוד. גם במקרה הזה, תוכלו לחסוך לעצמכם את איטום הגג בכל מספר שנים וגם במקרה הזה, תוכלו ליהנות ממראה יוצא דופן של גג רעפים אדום, או יותר נכון בורדו, אבל זה כבר לפעם אחרת.

חברת קרן אור היא חברה ותיקה ומובילה, בעלת 30 שנות ותק בעולם פתרונות ההצללה, הדקים, הפרגולות וכמובן גגות הרעפים. המומחים של קרן אור יבצעו עבורכם פרויקט שלם מקצה לקצה של תכנון, קבלת היתרים ובניית גג רעפים בכל תצורה, מודל, עיצוב וגודל ובסטנדרטים ההנדסיים הגבוהים ביותר. לפרטים נוספים והזמנות, צרו קשר עוד היום בטלפון 053-2707344 ונשמח לסייע.

צור קשר

דילוג לתוכן