גג רעפים או גג בטון – כך תדעו לבחור

כשאנחנו מתלבטים בין גג רעפים או גג בטון לבית שלנו, יש לקחת הרבה דברים בחשבון, וכמובן שצריך לזכור שגם אחרי שנעשה את כל השקלולים האפשריים, עדיין מדובר פה בשאלה שאין לה תשובה מוחלטת.

 

יתרונות גג הרעפים

כשאנחנו בוחנים את יתרונות גג הרעפים, תמיד יעלה ראשון נושא היופי. לרעפים יש מראה פשוט קלאסי וביתי, וניתן לבחור אותם מבין סוגים וצבעים שונים, כך שיתאימו לבית שלכם בצורה מושלמת. 

מבחינת כל נושא התחזוקה, הרי שכשגג הרעפים לא נמצא באזור של עצים עם שלכת, כמעט ולא תהיה לו תחזוקה. בנוסף, רעפים הם עמידים בכל תנאי מזג האוויר. 

מבחינת הבידוד, הרי שניתן לבצע סוגי בידוד מוצלחים ומגוונים עם גג רעפים, ולעומת זאת גג בטון מצריך יריעות זפת או סוג אחר של איטום. ספקי היריעות נותנים אחריות מוגבלת, ובסופו של דבר הן נהרסות עקב תנאי מזג האוויר ואז סובלים מנזילה. בנוסף, כשיש חור ביריעה כמעט ולא ניתן לאתר אותו. ולכן יש צורך לעבור על כל הגג מחדש.

יש אגב אנשים שחוששים שאנשי שירות שעולים על גג הרעפים ישברו אותו, אבל למען האמת מדובר לרוב ברעף אחד או שניים, לא משהו שהגגן שלכם לא יפתור בכמה דקות.

יתרונות גג הבטון

על גג בטון שטוח ניתן למקם את דוד השמש ומנועי המזגנים, דבר שחוסך לנו המון כאבי ראש. בנוסף, אם אתם מרצפים את הגג, ניתן לנצל את השטח הנותר עבור פינות ישיבה, וכך למעשה להגדיל את שטח הבית שלכם. אמנם במקרה כזה הגג חשוף לשמש (בהיעדר פרגולה), כך שתתקשו להשתמש בו במהלך רוב שעות היום בקיץ הישראלי, אבל עדיין מדובר בשיקול שחייבים לקחת פה בחשבון, ובייחוד אם יש מגבלת מקום בבית

.

עלות גג רעפים לעומת גג בטון

המחיר לבניית גגות רעפים משתנה בין גג לגג בדפוסים של עשרות אחוזים,  מאחר ולכל גג יש שטח שונה, תקנים שונים, מורכבות גישה שונה וגם דרישות אחרות לסוג הרעפים והרכיבים הנלווים. המחירים לבניית הגג נעים בין 400-1500 שקלים למ"ר, כאשר המחיר מתייחס להתקנת הגג על רכיביו השונים אם כי הרבה פעמים יתר העבודות מלבד התקנת הגג מתומחרות בנפרד ומופיעות בפירוט בהצעת המחיר.

תקני הבנייה הנוקשים עבור בניית גג בטון מחייבים אותנו לבנות מעקה מסביב לגג שטוח, להתקין מרזבים, ליצור שיפועי ניקוז, להתקין כיסוי עליון למניעת חדירה של מים ועוד.

תקנות אלו מייקרות באופן משמעותי את הליך בנייתו של גג הבטון ביחס לגג הרעפים, ובחלק מהמקרים הפערים מגיעים עד לכ-30% יותר, כך שמבחינת העלויות בהחלט ניתן להכריע את המאבק בין גג רעפים או גג שטוח לטובת הראשון. 

צור קשר

דילוג לתוכן