בניית דק על אדמה – כך תעשו זאת נכון

בניית דק על אדמה יכולה להיות תחליף מצוין לדשא. דק על אדמה מעניק לחצר מראה אסתטי ומעוצב. ראשית, לפני התקנת דק על האדמה יש לבחור את סוג הדק הרצוי. סוגי הדק הפופולריים ביותר הם עץ אורן מחוטא,  עץ איפאה או דק סינתטי, העשוי משילוב של עץ וחומר פולימרי.

דק איפאה הוא הדק הנפוץ ביותר בעולם. הוא עשוי מעץ האיפאה הברזילאי ויש לו יתרונות רבים. בניית דק איפאה מתאימה למזג האוויר הישראלי. דק זה מגיע במגוון צבעים כגון חום כהה או חום אדמדם והוא מעניק תחושה חמימה וטבעית.

בגלל שמנוניותו של עץ האיפיאה אין צורך לשמן את הדק לעיתים קרובות, אלא רק אחת לשנה. ניתן גם לשייף או לצבוע אותו, אך עדיין, מאחר והוא עשוי מעץ אמיתי, נדרשת עבורו תחזוקה. דק האיפאה הוא לא פשוט להרכבה, ולכן יש להתקינו נכון, ועם בסיס יציב וחזק.

הכנת תשתית לדק דורשת ביצוע מדידות של השטח עליו יבנה הדק.

 

בניית תשתית לדק – שלבי העבודה:

  1. ראשית כל יש ליישר את השטח ועליו לבנות תשתית לדק. יש לנקות את הסביבה מצמחייה ומעשבים, ולרסס כנגד צמיחה עתידית. התשתית לדק היא מעץ אורן מחוטא, ונבנית בהתאם לגובה הרצוי לנו. בשלב זה חשוב להקפיד על חיבור קרשי התשתית בקווים ישרים אשר מחוברים בברגי עץ לרגליים.
  2. בניית קונסטרוקציה לדק – יש לבחור את הנקודות שבהן הדק ייתפס, והאם זה יהיה על אחד מקירות הבית או על יציקת בטון. לאחר מכן בונים את המסגרת. קונסטרוקציה לדק צריכה להיבנות במרווחים יחסים מצומצמים, כאשר מרווחים אלה יקבעו את עמידות הדק לאורך שנים.
  3. לאחר בניית המסגרת יש למתוח את לוחות התשתית לאורך ולרוחב בצורה הפוכה, ולחבר ביניהן, ואז יש לחבר את לוחות הדק לתשתית באמצעות בורג ייעודי לדק. בדק מסוג איפאה חובה להשתמש במקדח עם ראש מוביל ליצירת פאזה המותאמת לראש הבורג. חשוב להקפיד גם על יצירת קו ישר לאורך הלוח לשם קבלת קו אחיד של הברגים. חיבור הדק לתשתית יעשה באמצעות שני ברגים בקצוות הלוח, או ליתר דיוק במרחק של 2-3 סנטימטרים מהקצוות.
  4. לפני בניית דק כדאי להניח אבנים משתלבות בתחתית, זאת על מנת לשמור על העץ, שעלול להישחק כתוצאה ממגע עם האדמה.
  5.  יש להקפיד על סגירת משטח הדק בצדדיו כדי למנוע כניסת חפצים ובעלי חיים.

 

אצלנו תוכלו תמיד להתרשם ממגוון דקים גדול, ולקבל יעוץ לגבי איזה סוג דק הכי מתאים לגינתכם. 

 

 

 

צור קשר

דילוג לתוכן